Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %8,8 %791 00058 %
Yle TV29,1 %6,2 %914 00067 %
Yle Teema0,8 %0,8 %307 00023 %
Yle Fem0,6 %0,7 %203 00015 %
Yle yhteensä20,6 %16,5 %1 075 00079 %
MTV316,6 %21,0 %1 054 00078 %
Sub6,0 %6,7 %751 00055 %
AVA2,9 %3,4 %540 00040 %
C More Total1,7 %1,0 %132 00010 %
MTV yhteensä27,2 %32,0 %1 140 00084 %
Nelonen18,4 %23,3 %1 001 00074 %
Jim4,7 %4,5 %703 00052 %
Liv4,3 %4,2 %529 00039 %
Hero1,7 %1,6 %363 00027 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %77 0006 %
Nelonen Media yhteensä29,8 %34,3 %1 086 00080 %
TV52,9 %2,7 %563 00041 %
Kutonen2,8 %3,2 %503 00037 %
Frii1,4 %1,2 %312 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %33 0002 %
TLC0,8 %0,7 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,4 %837 00062 %
STAR Channel3,4 %2,6 %553 00041 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %409 00030 %
Disney Finland6,4 %4,5 %666 00049 %
Music TV1,0 %0,5 %113 0008 %
Muut6,1 %3,9 %400 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 268 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.