Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,6 %868 00064 %
Yle TV29,1 %6,7 %914 00068 %
Yle Teema0,9 %0,9 %300 00022 %
Yle Fem0,7 %0,8 %244 00018 %
Yle yhteensä20,3 %18,0 %1 100 00081 %
MTV317,7 %21,7 %1 056 00078 %
Sub5,4 %5,2 %739 00055 %
AVA3,0 %3,5 %551 00041 %
C More Total1,7 %1,7 %164 00012 %
MTV yhteensä27,8 %32,1 %1 162 00086 %
Nelonen18,1 %22,3 %1 032 00076 %
Jim4,2 %3,8 %717 00053 %
Liv4,1 %3,3 %587 00043 %
Hero2,0 %1,6 %426 00031 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %114 0008 %
Nelonen Media yhteensä29,4 %32,3 %1 134 00084 %
TV53,4 %3,5 %624 00046 %
Kutonen2,7 %2,5 %444 00033 %
Frii1,0 %0,9 %264 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %37 0003 %
TLC1,1 %0,8 %246 00018 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %828 00061 %
STAR Channel3,9 %2,9 %563 00042 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %391 00029 %
Disney Finland6,6 %4,8 %697 00052 %
Music TV1,1 %0,8 %121 0009 %
Muut6,1 %4,1 %430 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 273 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.