Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,3 %3 529 00073 %
Yle TV27,9 %5,8 %3 276 00067 %
Yle Teema1,8 %1,7 %1 769 00036 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 529 00031 %
Yle yhteensä40,6 %35,1 %3 919 00081 %
MTV318,0 %22,5 %3 791 00078 %
Sub3,1 %3,2 %2 538 00052 %
AVA2,2 %2,4 %1 998 00041 %
C More Total2,0 %2,0 %604 00012 %
MTV yhteensä25,3 %30,2 %4 027 00083 %
Nelonen11,4 %14,7 %3 546 00073 %
Jim2,4 %2,2 %2 363 00049 %
Liv2,8 %2,6 %2 173 00045 %
Hero1,3 %1,2 %1 544 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %304 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %21,4 %3 830 00079 %
TV52,2 %2,2 %2 273 00047 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 649 00034 %
Frii1,5 %1,5 %1 336 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %144 0003 %
TLC0,6 %0,5 %1 005 00021 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,1 %2 940 00061 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 876 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 411 00029 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 272 00047 %
Music TV0,5 %0,3 %231 0005 %
Muut4,3 %3,6 %1 790 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 394 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.