Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 076 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,0 %38,6 %1 065 00095 %
Yle TV28,1 %4,9 %977 00087 %
Yle Teema2,1 %2,1 %650 00058 %
Yle Fem1,2 %1,6 %615 00055 %
Yle yhteensä54,3 %47,3 %1 076 00096 %
MTV319,2 %24,3 %1 012 00091 %
Sub1,4 %1,4 %630 00056 %
AVA1,5 %1,4 %523 00047 %
C More Total1,9 %1,9 %156 00014 %
MTV yhteensä24,1 %29,0 %1 030 00092 %
Nelonen7,0 %10,1 %912 00082 %
Jim1,3 %1,4 %619 00055 %
Liv1,8 %1,8 %596 00053 %
Hero0,7 %0,6 %390 00035 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %44 0004 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %14,1 %939 00084 %
TV51,3 %1,3 %583 00052 %
Kutonen0,8 %0,7 %415 00037 %
Frii1,4 %1,4 %402 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0003 %
TLC0,3 %0,3 %275 00025 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,9 %746 00067 %
STAR Channel1,4 %1,2 %424 00038 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %327 00029 %
Disney Finland3,0 %2,2 %513 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %18 0002 %
Muut3,3 %3,4 %531 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 076 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.