Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 079 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,6 %38,0 %1 063 00095 %
Yle TV26,0 %6,0 %964 00086 %
Yle Teema1,6 %1,7 %615 00055 %
Yle Fem1,2 %1,5 %567 00051 %
Yle yhteensä53,4 %47,2 %1 077 00096 %
MTV318,7 %23,6 %986 00088 %
Sub1,3 %1,4 %618 00055 %
AVA1,5 %1,4 %511 00046 %
C More Total1,4 %1,2 %142 00013 %
MTV yhteensä22,9 %27,6 %1 012 00091 %
Nelonen7,4 %10,6 %913 00082 %
Jim1,5 %1,5 %610 00055 %
Liv1,8 %1,9 %557 00050 %
Hero0,6 %0,6 %365 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %45 0004 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,9 %961 00086 %
TV51,6 %1,8 %584 00052 %
Kutonen0,6 %0,7 %388 00035 %
Frii1,3 %1,5 %384 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC0,2 %0,2 %289 00026 %
Warner Bros. Discovery5,4 %5,4 %744 00067 %
STAR Channel1,5 %1,1 %459 00041 %
National Geographic Channel1,8 %1,0 %339 00030 %
Disney Finland3,3 %2,1 %556 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %35 0003 %
Muut3,2 %2,7 %528 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 079 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.