Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,2 %1 750 00071 %
Yle TV27,0 %5,8 %1 733 00070 %
Yle Teema1,3 %1,2 %787 00032 %
Yle Fem1,2 %1,4 %721 00029 %
Yle yhteensä39,7 %33,6 %2 029 00082 %
MTV319,9 %24,7 %1 953 00079 %
Sub3,2 %3,5 %1 209 00049 %
AVA2,8 %2,9 %1 050 00042 %
C More Total1,1 %0,8 %243 00010 %
MTV yhteensä27,1 %31,9 %2 055 00083 %
Nelonen12,7 %16,6 %1 841 00074 %
Jim2,2 %2,0 %1 138 00046 %
Liv4,0 %3,7 %1 099 00044 %
Hero1,0 %1,0 %658 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %116 0005 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %23,6 %1 963 00079 %
TV52,0 %2,1 %1 072 00043 %
Kutonen0,9 %1,0 %728 00029 %
Frii1,8 %1,7 %616 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %41 0002 %
TLC0,6 %0,5 %558 00023 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,8 %1 453 00059 %
STAR Channel2,2 %1,7 %875 00035 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %573 00023 %
Disney Finland3,6 %2,5 %1 047 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %93 0004 %
Muut3,1 %2,5 %758 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.