Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,9 %1 794 00070 %
Yle TV28,5 %6,3 %1 721 00067 %
Yle Teema1,8 %1,7 %912 00036 %
Yle Fem1,0 %1,2 %788 00031 %
Yle yhteensä40,2 %36,1 %2 055 00080 %
MTV315,2 %19,2 %1 926 00075 %
Sub3,3 %3,7 %1 376 00054 %
AVA1,4 %1,6 %924 00036 %
C More Total2,9 %3,1 %355 00014 %
MTV yhteensä22,8 %27,6 %2 056 00080 %
Nelonen10,9 %13,4 %1 845 00072 %
Jim2,7 %2,5 %1 266 00049 %
Liv1,8 %1,7 %1 010 00039 %
Hero1,3 %1,3 %776 00030 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %213 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,1 %2 003 00078 %
TV52,4 %2,5 %1 167 00045 %
Kutonen2,5 %2,5 %979 00038 %
Frii1,5 %1,4 %673 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,1 %91 0004 %
TLC0,3 %0,2 %470 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,0 %1 521 00059 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 053 00041 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %839 00033 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 276 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %128 0005 %
Muut5,7 %4,7 %1 016 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 324 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.