Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,7 %1 765 00069 %
Yle TV28,0 %7,5 %1 770 00069 %
Yle Teema1,3 %1,4 %871 00034 %
Yle Fem0,9 %1,2 %779 00030 %
Yle yhteensä39,1 %35,9 %2 051 00080 %
MTV315,7 %20,0 %1 877 00073 %
Sub4,1 %4,5 %1 423 00055 %
AVA1,4 %1,5 %914 00036 %
C More Total1,1 %1,0 %297 00012 %
MTV yhteensä22,3 %27,1 %2 050 00080 %
Nelonen10,8 %13,5 %1 873 00073 %
Jim3,0 %2,8 %1 293 00050 %
Liv1,5 %1,4 %978 00038 %
Hero1,2 %1,4 %770 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %203 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,0 %2 020 00079 %
TV52,2 %2,4 %1 156 00045 %
Kutonen2,7 %2,6 %1 045 00041 %
Frii1,5 %1,4 %693 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %83 0003 %
TLC0,3 %0,2 %544 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,4 %1 544 00060 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 138 00044 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %862 00034 %
Disney Finland6,0 %4,6 %1 322 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %139 0005 %
Muut6,5 %4,8 %1 007 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 322 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.