Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %25,0 %1 805 00073 %
Yle TV26,1 %5,2 %1 669 00067 %
Yle Teema1,2 %1,1 %829 00033 %
Yle Fem1,1 %1,3 %714 00029 %
Yle yhteensä38,8 %32,6 %2 019 00082 %
MTV321,9 %26,9 %1 972 00080 %
Sub3,3 %3,5 %1 269 00051 %
AVA2,7 %2,8 %1 062 00043 %
C More Total0,5 %0,3 %197 0008 %
MTV yhteensä28,4 %33,6 %2 067 00083 %
Nelonen12,5 %16,1 %1 862 00075 %
Jim2,2 %2,0 %1 121 00045 %
Liv3,8 %3,2 %1 120 00045 %
Hero1,1 %1,2 %708 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %112 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %22,7 %2 004 00081 %
TV52,1 %2,2 %1 077 00043 %
Kutonen0,8 %0,7 %738 00030 %
Frii1,7 %1,6 %656 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC0,8 %0,6 %591 00024 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,5 %1 475 00060 %
STAR Channel2,2 %1,7 %926 00037 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %584 00024 %
Disney Finland3,6 %2,8 %1 103 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %92 0004 %
Muut3,1 %2,6 %743 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 267 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.