Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 432 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %24,6 %1 865 00070 %
Yle TV26,5 %5,2 %1 791 00067 %
Yle Teema1,2 %1,1 %835 00031 %
Yle Fem1,1 %1,3 %730 00027 %
Yle yhteensä38,5 %32,1 %2 152 00081 %
MTV321,9 %27,0 %2 090 00079 %
Sub3,3 %3,6 %1 331 00050 %
AVA2,6 %2,8 %1 077 00041 %
C More Total0,5 %0,4 %213 0008 %
MTV yhteensä28,4 %33,7 %2 194 00083 %
Nelonen12,8 %16,5 %1 990 00075 %
Jim2,2 %2,0 %1 167 00044 %
Liv3,8 %3,1 %1 152 00043 %
Hero1,1 %1,2 %727 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %128 0005 %
Nelonen Media yhteensä20,1 %23,1 %2 137 00080 %
TV52,0 %2,2 %1 110 00042 %
Kutonen0,8 %0,7 %755 00028 %
Frii1,6 %1,6 %662 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,8 %0,6 %604 00023 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,4 %1 520 00057 %
STAR Channel2,2 %1,7 %999 00038 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %600 00023 %
Disney Finland3,7 %2,7 %1 181 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %95 0004 %
Muut3,1 %2,6 %778 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 432 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.