Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 754 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,1 %3 630 00069 %
Yle TV27,2 %6,3 %3 561 00068 %
Yle Teema1,2 %1,2 %1 705 00033 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 510 00029 %
Yle yhteensä38,8 %33,9 %4 204 00080 %
MTV318,9 %23,8 %3 967 00076 %
Sub3,7 %4,0 %2 754 00053 %
AVA2,0 %2,2 %1 991 00038 %
C More Total0,8 %0,7 %510 00010 %
MTV yhteensä25,5 %30,7 %4 244 00081 %
Nelonen11,9 %15,1 %3 863 00074 %
Jim2,5 %2,4 %2 460 00047 %
Liv2,7 %2,3 %2 130 00041 %
Hero1,1 %1,3 %1 498 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %331 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %21,7 %4 157 00080 %
TV52,1 %2,3 %2 266 00043 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 800 00034 %
Frii1,6 %1,5 %1 355 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %129 0002 %
TLC0,6 %0,4 %1 148 00022 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,3 %3 064 00059 %
STAR Channel2,6 %2,0 %2 138 00041 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 462 00028 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 503 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %234 0004 %
Muut4,8 %3,6 %1 785 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 754 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.