Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,7 %3 633 00070 %
Yle TV213,2 %13,1 %3 904 00075 %
Yle Teema1,5 %1,8 %1 842 00035 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 619 00031 %
Yle yhteensä43,4 %38,9 %4 335 00083 %
MTV317,8 %22,3 %3 940 00075 %
Sub3,2 %3,1 %2 642 00051 %
AVA2,1 %2,2 %2 090 00040 %
C More Total2,2 %2,3 %673 00013 %
MTV yhteensä25,2 %29,9 %4 302 00082 %
Nelonen9,8 %12,3 %3 705 00071 %
Jim2,0 %1,8 %2 273 00043 %
Liv2,6 %2,1 %2 134 00041 %
Hero1,5 %1,7 %1 622 00031 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %238 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,1 %4 053 00078 %
TV52,4 %2,5 %2 330 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 666 00032 %
Frii1,5 %1,4 %1 374 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %151 0003 %
TLC0,5 %0,4 %1 078 00021 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %3 019 00058 %
STAR Channel2,4 %1,9 %2 160 00041 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %1 518 00029 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 612 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %266 0005 %
Muut3,6 %2,9 %1 760 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 730 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.