Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %8,5 %831 00061 %
Yle TV215,6 %14,7 %1 002 00074 %
Yle Teema0,9 %1,0 %324 00024 %
Yle Fem0,6 %0,8 %266 00020 %
Yle yhteensä26,8 %25,0 %1 129 00083 %
MTV318,1 %21,7 %1 006 00074 %
Sub6,2 %5,9 %788 00058 %
AVA2,8 %3,2 %567 00042 %
C More Total2,0 %1,8 %152 00011 %
MTV yhteensä29,1 %32,7 %1 153 00085 %
Nelonen14,3 %16,7 %996 00073 %
Jim3,8 %3,5 %713 00053 %
Liv4,0 %2,8 %561 00041 %
Hero2,1 %2,3 %421 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %77 0006 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %25,5 %1 120 00083 %
TV53,8 %3,8 %623 00046 %
Kutonen2,3 %2,3 %421 00031 %
Frii1,3 %1,0 %321 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %48 0004 %
TLC0,8 %0,4 %239 00018 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,9 %836 00062 %
STAR Channel3,6 %2,8 %595 00044 %
National Geographic Channel3,1 %2,6 %402 00030 %
Disney Finland6,7 %5,4 %720 00053 %
Music TV0,8 %0,7 %116 0009 %
Muut3,5 %2,8 %379 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.