Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,0 %1 770 00069 %
Yle TV215,1 %15,3 %1 914 00075 %
Yle Teema1,5 %1,8 %923 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %792 00031 %
Yle yhteensä44,8 %41,4 %2 104 00082 %
MTV314,6 %18,5 %1 897 00074 %
Sub3,7 %3,7 %1 429 00056 %
AVA1,4 %1,6 %921 00036 %
C More Total3,0 %3,3 %389 00015 %
MTV yhteensä22,7 %27,1 %2 101 00082 %
Nelonen8,5 %10,4 %1 783 00069 %
Jim2,4 %2,1 %1 136 00044 %
Liv1,4 %1,2 %946 00037 %
Hero1,8 %2,1 %841 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %141 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,0 %1 961 00076 %
TV52,4 %2,6 %1 187 00046 %
Kutonen2,3 %2,2 %985 00038 %
Frii1,3 %1,4 %720 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %93 0004 %
TLC0,3 %0,2 %552 00021 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,7 %1 527 00059 %
STAR Channel2,8 %2,1 %1 125 00044 %
National Geographic Channel3,5 %2,8 %849 00033 %
Disney Finland6,3 %5,0 %1 355 00053 %
Music TV0,4 %0,3 %156 0006 %
Muut4,5 %3,5 %963 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 302 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.