Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,0 %33,9 %1 062 00095 %
Yle TV211,2 %11,4 %1 010 00090 %
Yle Teema1,9 %2,2 %695 00062 %
Yle Fem1,3 %1,8 %630 00056 %
Yle yhteensä55,5 %49,3 %1 073 00096 %
MTV318,4 %23,7 %1 015 00091 %
Sub1,3 %1,2 %564 00051 %
AVA1,5 %1,4 %549 00049 %
C More Total2,0 %2,2 %175 00016 %
MTV yhteensä23,2 %28,4 %1 028 00092 %
Nelonen6,9 %9,8 %916 00082 %
Jim1,2 %1,1 %582 00052 %
Liv1,5 %1,2 %566 00051 %
Hero0,7 %0,8 %359 00032 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,0 %36 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,9 %946 00085 %
TV51,3 %1,4 %605 00054 %
Kutonen0,7 %0,6 %399 00036 %
Frii1,3 %1,5 %426 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC0,4 %0,3 %307 00028 %
Warner Bros. Discovery4,1 %4,0 %766 00069 %
STAR Channel1,3 %1,0 %510 00046 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %375 00034 %
Disney Finland3,1 %2,4 %615 00055 %
Music TV0,2 %0,1 %39 0003 %
Muut3,4 %2,8 %550 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.