Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,1 %3 516 00072 %
Yle TV212,7 %12,8 %3 630 00075 %
Yle Teema1,6 %1,8 %1 814 00037 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 571 00032 %
Yle yhteensä43,5 %39,0 %4 044 00083 %
MTV317,9 %22,4 %3 734 00077 %
Sub3,2 %3,1 %2 549 00052 %
AVA2,1 %2,2 %2 062 00042 %
C More Total2,2 %2,3 %640 00013 %
MTV yhteensä25,3 %30,0 %4 054 00083 %
Nelonen9,5 %12,1 %3 468 00071 %
Jim2,1 %1,8 %2 225 00046 %
Liv2,6 %2,1 %2 078 00043 %
Hero1,5 %1,7 %1 610 00033 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %209 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,9 %3 790 00078 %
TV52,4 %2,5 %2 281 00047 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 623 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 357 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %148 0003 %
TLC0,5 %0,4 %1 050 00022 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %2 919 00060 %
STAR Channel2,4 %1,9 %2 038 00042 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %1 497 00031 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 474 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %266 0005 %
Muut3,5 %2,8 %1 680 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 398 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.