Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,4 %3 501 00072 %
Yle TV29,1 %5,7 %3 338 00069 %
Yle Teema1,6 %1,9 %1 963 00040 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 519 00031 %
Yle yhteensä42,1 %35,5 %3 878 00080 %
MTV318,7 %24,5 %3 739 00077 %
Sub3,1 %3,2 %2 559 00053 %
AVA2,4 %2,6 %2 113 00043 %
C More Total0,7 %0,6 %427 0009 %
MTV yhteensä24,9 %30,9 %4 007 00082 %
Nelonen8,8 %11,6 %3 459 00071 %
Jim2,5 %2,2 %2 216 00046 %
Liv2,7 %2,5 %2 056 00042 %
Hero1,2 %1,6 %1 587 00033 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %343 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,0 %3 766 00078 %
TV52,3 %2,6 %2 205 00045 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 725 00036 %
Frii1,5 %1,6 %1 327 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %147 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 073 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %2 899 00060 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 890 00039 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %1 474 00030 %
Disney Finland5,2 %4,2 %2 328 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %222 0005 %
Muut3,8 %3,3 %1 715 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 355 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.