Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,1 %1 812 00073 %
Yle TV28,9 %5,6 %1 696 00068 %
Yle Teema1,6 %1,8 %963 00039 %
Yle Fem1,3 %1,7 %793 00032 %
Yle yhteensä42,4 %35,1 %2 015 00081 %
MTV321,6 %27,7 %1 952 00079 %
Sub2,7 %2,8 %1 222 00049 %
AVA3,2 %3,3 %1 154 00047 %
C More Total0,5 %0,3 %157 0006 %
MTV yhteensä28,0 %34,1 %2 083 00084 %
Nelonen9,5 %12,4 %1 776 00072 %
Jim2,1 %1,9 %1 067 00043 %
Liv3,4 %3,1 %1 096 00044 %
Hero1,0 %1,2 %737 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %140 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,2 %1 947 00079 %
TV52,1 %2,3 %1 035 00042 %
Kutonen0,8 %0,8 %717 00029 %
Frii1,6 %1,7 %645 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0002 %
TLC1,0 %0,9 %558 00023 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %1 436 00058 %
STAR Channel2,3 %1,9 %863 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,3 %635 00026 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 089 00044 %
Music TV0,2 %0,2 %82 0003 %
Muut2,9 %2,4 %775 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.