Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,3 %1 765 00071 %
Yle TV213,2 %7,8 %1 747 00071 %
Yle Teema1,6 %1,8 %949 00038 %
Yle Fem1,3 %1,6 %836 00034 %
Yle yhteensä45,1 %36,6 %2 001 00081 %
MTV320,0 %25,6 %1 920 00078 %
Sub2,6 %2,8 %1 274 00051 %
AVA2,4 %2,0 %1 011 00041 %
C More Total1,0 %0,3 %244 00010 %
MTV yhteensä25,9 %30,7 %2 040 00082 %
Nelonen9,5 %13,5 %1 764 00071 %
Jim1,9 %1,7 %1 031 00042 %
Liv3,4 %3,1 %1 132 00046 %
Hero1,4 %1,6 %744 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %95 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,2 %1 911 00077 %
TV51,9 %2,3 %1 068 00043 %
Kutonen0,8 %0,8 %691 00028 %
Frii1,4 %1,5 %647 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0002 %
TLC1,1 %1,1 %585 00024 %
Warner Bros. Discovery5,9 %6,3 %1 436 00058 %
STAR Channel2,0 %1,9 %908 00037 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %597 00024 %
Disney Finland3,3 %3,0 %1 099 00044 %
Music TV0,3 %0,3 %107 0004 %
Muut3,0 %3,0 %779 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 240 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.