Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 075 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,5 %1 665 00070 %
Yle TV215,6 %9,6 %1 696 00071 %
Yle Teema1,6 %2,0 %994 00042 %
Yle Fem0,9 %1,2 %756 00032 %
Yle yhteensä45,6 %38,3 %1 864 00078 %
MTV313,7 %18,7 %1 736 00073 %
Sub3,4 %4,1 %1 298 00055 %
AVA1,1 %1,2 %858 00036 %
C More Total2,1 %0,8 %314 00013 %
MTV yhteensä20,3 %24,8 %1 862 00078 %
Nelonen7,6 %11,1 %1 582 00066 %
Jim2,3 %2,1 %1 023 00043 %
Liv1,6 %1,6 %899 00038 %
Hero1,1 %1,4 %725 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %182 0008 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,4 %1 753 00074 %
TV52,5 %2,9 %1 046 00044 %
Kutonen2,6 %2,5 %954 00040 %
Frii1,2 %1,4 %716 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0004 %
TLC0,4 %0,5 %512 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,9 %1 406 00059 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 031 00043 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %782 00033 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 191 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %136 0006 %
Muut5,5 %5,5 %951 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 075 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.