Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 088 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,3 %1 723 00072 %
Yle TV211,4 %12,4 %1 685 00071 %
Yle Teema1,5 %1,7 %977 00041 %
Yle Fem1,0 %1,3 %787 00033 %
Yle yhteensä42,6 %40,7 %1 895 00080 %
MTV314,1 %17,6 %1 711 00072 %
Sub3,3 %3,9 %1 365 00057 %
AVA1,3 %1,4 %906 00038 %
C More Total1,5 %0,8 %278 00012 %
MTV yhteensä20,3 %23,7 %1 884 00079 %
Nelonen9,3 %11,1 %1 691 00071 %
Jim2,5 %2,1 %1 095 00046 %
Liv1,5 %1,5 %948 00040 %
Hero1,6 %2,0 %817 00034 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %142 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,7 %1 797 00075 %
TV52,9 %2,8 %1 155 00049 %
Kutonen2,7 %2,6 %955 00040 %
Frii1,4 %1,5 %692 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %85 0004 %
TLC0,5 %0,4 %531 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 461 00061 %
STAR Channel3,4 %2,6 %1 086 00046 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %863 00036 %
Disney Finland7,0 %5,1 %1 278 00054 %
Music TV0,4 %0,2 %117 0005 %
Muut5,3 %4,6 %975 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 088 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.