Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 658 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,9 %3 632 00069 %
Yle TV211,1 %10,8 %3 687 00071 %
Yle Teema1,4 %1,4 %1 927 00037 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 753 00034 %
Yle yhteensä42,6 %38,8 %4 219 00081 %
MTV316,9 %21,2 %3 774 00072 %
Sub3,2 %3,8 %2 782 00053 %
AVA1,9 %1,8 %1 951 00037 %
C More Total1,1 %0,5 %484 0009 %
MTV yhteensä23,1 %27,3 %4 156 00080 %
Nelonen10,0 %12,2 %3 769 00072 %
Jim2,1 %1,7 %2 146 00041 %
Liv2,6 %2,4 %2 122 00041 %
Hero1,5 %1,9 %1 547 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %271 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %18,9 %4 025 00077 %
TV52,6 %2,7 %2 342 00045 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 687 00032 %
Frii1,5 %1,6 %1 401 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %145 0003 %
TLC0,9 %0,7 %1 145 00022 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,1 %3 051 00058 %
STAR Channel2,9 %2,3 %2 115 00040 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 529 00029 %
Disney Finland5,4 %4,2 %2 548 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %201 0004 %
Muut4,2 %3,5 %1 873 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 658 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.