Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,5 %829 00061 %
Yle TV211,7 %9,5 %892 00066 %
Yle Teema0,9 %0,8 %307 00023 %
Yle Fem0,6 %0,8 %228 00017 %
Yle yhteensä22,8 %20,6 %1 045 00077 %
MTV317,6 %20,9 %938 00069 %
Sub6,3 %6,5 %761 00056 %
AVA3,0 %3,3 %470 00035 %
C More Total0,8 %0,2 %91 0007 %
MTV yhteensä27,7 %30,9 %1 094 00081 %
Nelonen15,2 %17,9 %988 00073 %
Jim3,7 %3,0 %567 00042 %
Liv4,0 %3,5 %526 00039 %
Hero2,5 %2,6 %408 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %81 0006 %
Nelonen Media yhteensä26,2 %28,1 %1 080 00080 %
TV54,8 %4,5 %581 00043 %
Kutonen2,6 %2,2 %384 00028 %
Frii1,4 %1,5 %275 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %45 0003 %
TLC1,5 %1,2 %280 00021 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,0 %777 00057 %
STAR Channel4,0 %3,8 %556 00041 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %398 00029 %
Disney Finland7,1 %6,3 %675 00050 %
Music TV0,5 %0,4 %82 0006 %
Muut4,4 %3,7 %404 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.