Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,9 %827 00061 %
Yle TV214,7 %9,8 %917 00068 %
Yle Teema0,8 %0,8 %331 00024 %
Yle Fem0,6 %0,8 %230 00017 %
Yle yhteensä26,6 %21,3 %1 060 00078 %
MTV317,0 %20,9 %1 020 00075 %
Sub5,3 %5,7 %789 00058 %
AVA2,8 %3,1 %521 00038 %
C More Total1,4 %0,3 %130 00010 %
MTV yhteensä26,5 %30,0 %1 135 00084 %
Nelonen13,2 %17,7 %936 00069 %
Jim4,0 %3,6 %583 00043 %
Liv3,9 %3,6 %565 00042 %
Hero2,1 %2,1 %402 00030 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %108 0008 %
Nelonen Media yhteensä24,1 %28,3 %1 058 00078 %
TV53,5 %3,8 %574 00042 %
Kutonen3,0 %3,0 %482 00036 %
Frii1,2 %1,1 %296 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %41 0003 %
TLC1,2 %1,1 %287 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,9 %798 00059 %
STAR Channel4,0 %3,5 %581 00043 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %380 00028 %
Disney Finland7,1 %5,6 %678 00050 %
Music TV1,0 %0,6 %110 0008 %
Muut5,0 %4,3 %395 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 254 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.