Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,4 %3 430 00071 %
Yle TV214,4 %8,7 %3 443 00071 %
Yle Teema1,6 %1,9 %1 943 00040 %
Yle Fem1,1 %1,5 %1 593 00033 %
Yle yhteensä45,3 %37,4 %3 865 00080 %
MTV316,9 %22,4 %3 656 00075 %
Sub3,0 %3,4 %2 572 00053 %
AVA1,7 %1,7 %1 868 00038 %
C More Total1,6 %0,5 %558 00011 %
MTV yhteensä23,2 %27,9 %3 902 00080 %
Nelonen8,6 %12,4 %3 346 00069 %
Jim2,1 %1,9 %2 054 00042 %
Liv2,5 %2,4 %2 031 00042 %
Hero1,3 %1,5 %1 469 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %278 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,9 %3 665 00075 %
TV52,2 %2,6 %2 114 00044 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 645 00034 %
Frii1,3 %1,5 %1 364 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %139 0003 %
TLC0,7 %0,8 %1 096 00023 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,5 %2 843 00059 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 939 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %1 379 00028 %
Disney Finland4,6 %3,8 %2 290 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %243 0005 %
Muut4,2 %4,2 %1 730 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 315 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.