Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,1 %3 562 00068 %
Yle TV214,7 %8,7 %3 680 00070 %
Yle Teema1,5 %1,9 %1 971 00038 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 642 00031 %
Yle yhteensä45,1 %37,1 %4 141 00079 %
MTV316,8 %22,3 %3 861 00074 %
Sub3,0 %3,4 %2 678 00051 %
AVA1,7 %1,7 %1 908 00037 %
C More Total1,6 %0,5 %589 00011 %
MTV yhteensä23,1 %27,9 %4 150 00079 %
Nelonen8,9 %12,6 %3 582 00069 %
Jim2,0 %1,9 %2 097 00040 %
Liv2,5 %2,4 %2 069 00040 %
Hero1,3 %1,5 %1 486 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %289 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,1 %3 925 00075 %
TV52,2 %2,6 %2 173 00042 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 710 00033 %
Frii1,3 %1,5 %1 375 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %141 0003 %
TLC0,7 %0,8 %1 122 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,5 %2 955 00057 %
STAR Channel2,4 %2,1 %2 049 00039 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %1 405 00027 %
Disney Finland4,6 %3,8 %2 404 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %243 0005 %
Muut4,4 %4,3 %1 786 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 641 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.