Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %25,2 %1 740 00068 %
Yle TV215,9 %9,6 %1 822 00071 %
Yle Teema1,5 %1,9 %1 011 00039 %
Yle Fem0,9 %1,3 %785 00031 %
Yle yhteensä45,3 %38,0 %2 010 00078 %
MTV313,6 %18,6 %1 840 00072 %
Sub3,4 %4,2 %1 360 00053 %
AVA1,1 %1,3 %881 00034 %
C More Total2,1 %0,8 %332 00013 %
MTV yhteensä20,2 %24,8 %1 998 00078 %
Nelonen8,1 %11,3 %1 712 00067 %
Jim2,3 %2,2 %1 055 00041 %
Liv1,6 %1,6 %918 00036 %
Hero1,1 %1,4 %730 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %185 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,7 %1 894 00074 %
TV52,4 %2,9 %1 086 00042 %
Kutonen2,6 %2,5 %994 00039 %
Frii1,2 %1,4 %725 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0003 %
TLC0,4 %0,5 %526 00020 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,9 %1 472 00057 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 083 00042 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %799 00031 %
Disney Finland5,8 %4,7 %1 246 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %136 0005 %
Muut5,8 %5,7 %980 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.