Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,9 %1 797 00070 %
Yle TV211,9 %12,4 %1 834 00071 %
Yle Teema1,5 %1,7 %989 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %827 00032 %
Yle yhteensä42,4 %40,4 %2 059 00080 %
MTV313,9 %17,4 %1 826 00071 %
Sub3,4 %4,1 %1 436 00056 %
AVA1,3 %1,4 %927 00036 %
C More Total1,5 %0,8 %304 00012 %
MTV yhteensä20,2 %23,7 %2 017 00078 %
Nelonen9,7 %11,5 %1 828 00071 %
Jim2,4 %2,1 %1 124 00044 %
Liv1,5 %1,5 %971 00038 %
Hero1,5 %2,0 %835 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %154 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,0 %1 937 00075 %
TV52,8 %2,8 %1 200 00047 %
Kutonen2,7 %2,6 %984 00038 %
Frii1,4 %1,5 %709 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %85 0003 %
TLC0,5 %0,4 %549 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %1 516 00059 %
STAR Channel3,4 %2,6 %1 150 00045 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %904 00035 %
Disney Finland6,9 %5,0 %1 356 00053 %
Music TV0,4 %0,2 %117 0005 %
Muut5,4 %4,7 %1 021 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.