Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 084 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %35,9 %1 065 00095 %
Yle TV210,6 %11,6 %1 003 00090 %
Yle Teema1,7 %1,7 %711 00064 %
Yle Fem1,5 %2,0 %714 00064 %
Yle yhteensä55,7 %51,2 %1 079 00097 %
MTV318,0 %23,1 %1 010 00090 %
Sub1,3 %1,4 %663 00059 %
AVA1,3 %1,0 %532 00048 %
C More Total1,0 %0,5 %123 00011 %
MTV yhteensä21,6 %26,1 %1 029 00092 %
Nelonen6,3 %8,3 %951 00085 %
Jim1,3 %0,8 %576 00052 %
Liv1,7 %1,7 %590 00053 %
Hero0,8 %1,1 %383 00034 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %47 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,3 %969 00087 %
TV51,3 %1,3 %638 00057 %
Kutonen0,9 %0,9 %436 00039 %
Frii1,3 %1,5 %436 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0003 %
TLC0,5 %0,4 %344 00031 %
Warner Bros. Discovery5,1 %4,7 %803 00072 %
STAR Channel1,4 %1,0 %468 00042 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %352 00032 %
Disney Finland3,3 %2,2 %577 00052 %
Music TV0,2 %0,1 %28 0003 %
Muut3,7 %3,4 %604 00054 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 084 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.