Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 091 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV147,8 %48,1 %1 089 00097 %
Yle TV29,9 %5,5 %990 00089 %
Yle Teema2,8 %2,1 %788 00071 %
Yle Fem1,4 %1,7 %663 00059 %
Yle yhteensä61,9 %57,4 %1 091 00098 %
MTV315,8 %20,9 %1 036 00093 %
Sub1,1 %1,3 %630 00056 %
AVA1,0 %0,8 %501 00045 %
C More Total0,8 %0,4 %96 0009 %
MTV yhteensä18,8 %23,4 %1 046 00094 %
Nelonen4,9 %5,8 %910 00081 %
Jim1,7 %1,8 %545 00049 %
Liv1,2 %1,2 %539 00048 %
Hero0,7 %0,8 %386 00035 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %48 0004 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %10,2 %953 00085 %
TV50,9 %0,8 %565 00051 %
Kutonen0,6 %0,5 %377 00034 %
Frii1,1 %1,2 %367 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC0,3 %0,2 %300 00027 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,7 %709 00063 %
STAR Channel1,3 %1,1 %422 00038 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %364 00033 %
Disney Finland2,7 %2,0 %549 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %36 0003 %
Muut3,6 %3,2 %595 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 091 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.