Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,6 %39,8 %3 997 00082 %
Yle TV29,7 %6,3 %3 455 00071 %
Yle Teema3,3 %2,2 %2 534 00052 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 718 00035 %
Yle yhteensä51,7 %49,6 %4 189 00086 %
MTV314,5 %18,6 %3 681 00076 %
Sub2,6 %2,9 %2 551 00052 %
AVA1,6 %1,5 %1 900 00039 %
C More Total1,0 %0,5 %400 0008 %
MTV yhteensä19,8 %23,5 %3 957 00081 %
Nelonen6,9 %7,6 %3 392 00070 %
Jim2,5 %2,3 %2 079 00043 %
Liv2,2 %1,9 %1 983 00041 %
Hero1,2 %1,3 %1 484 00031 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %336 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %13,8 %3 739 00077 %
TV51,8 %1,8 %2 166 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 512 00031 %
Frii1,2 %1,3 %1 359 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %123 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 027 00021 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,2 %2 876 00059 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 940 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %1 488 00031 %
Disney Finland4,4 %3,3 %2 371 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %251 0005 %
Muut4,0 %3,5 %1 812 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 440 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.