Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 775 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,1 %39,7 %4 223 00081 %
Yle TV210,2 %6,5 %3 708 00071 %
Yle Teema3,3 %2,1 %2 586 00049 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 768 00034 %
Yle yhteensä51,7 %49,6 %4 501 00086 %
MTV314,4 %18,5 %3 892 00074 %
Sub2,6 %2,9 %2 663 00051 %
AVA1,6 %1,5 %1 933 00037 %
C More Total1,1 %0,5 %437 0008 %
MTV yhteensä19,6 %23,3 %4 199 00080 %
Nelonen7,2 %7,7 %3 630 00069 %
Jim2,5 %2,3 %2 145 00041 %
Liv2,2 %1,9 %2 039 00039 %
Hero1,2 %1,3 %1 518 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %358 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,0 %4 001 00077 %
TV51,8 %1,8 %2 225 00043 %
Kutonen1,4 %1,4 %1 555 00030 %
Frii1,2 %1,3 %1 376 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %126 0002 %
TLC0,7 %0,6 %1 044 00020 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %2 977 00057 %
STAR Channel2,3 %1,9 %2 063 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 522 00029 %
Disney Finland4,4 %3,3 %2 512 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %253 0005 %
Muut4,1 %3,5 %1 891 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 775 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.