Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 420 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,9 %38,3 %1 377 00095 %
Yle TV28,8 %6,3 %1 205 00083 %
Yle Teema3,8 %2,6 %978 00067 %
Yle Fem1,2 %1,3 %669 00046 %
Yle yhteensä49,8 %48,6 %1 393 00096 %
MTV313,9 %18,3 %1 292 00089 %
Sub2,6 %3,0 %912 00063 %
AVA1,7 %1,7 %746 00051 %
C More Total1,1 %0,5 %157 00011 %
MTV yhteensä19,3 %23,4 %1 333 00092 %
Nelonen6,8 %7,0 %1 131 00078 %
Jim2,1 %1,9 %745 00051 %
Liv2,7 %2,3 %784 00054 %
Hero1,5 %1,6 %609 00042 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %142 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %13,4 %1 257 00086 %
TV52,1 %2,1 %837 00057 %
Kutonen2,0 %1,9 %638 00044 %
Frii1,5 %1,6 %596 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0003 %
TLC0,6 %0,5 %369 00025 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,4 %1 084 00074 %
STAR Channel2,7 %2,1 %758 00052 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %617 00042 %
Disney Finland5,4 %3,9 %889 00061 %
Music TV0,2 %0,0 %75 0005 %
Muut4,0 %3,1 %628 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 420 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.