Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %27,7 %1 318 00091 %
Yle TV211,5 %9,1 %1 179 00081 %
Yle Teema3,0 %3,0 %913 00063 %
Yle Fem1,3 %1,3 %688 00047 %
Yle yhteensä45,6 %41,1 %1 374 00095 %
MTV315,8 %20,9 %1 308 00090 %
Sub3,0 %3,9 %930 00064 %
AVA1,9 %2,1 %771 00053 %
C More Total1,0 %0,7 %165 00011 %
MTV yhteensä21,7 %27,7 %1 336 00092 %
Nelonen6,6 %6,9 %1 161 00080 %
Jim2,6 %2,6 %839 00058 %
Liv2,9 %3,1 %793 00055 %
Hero1,6 %1,9 %640 00044 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %112 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,0 %1 260 00087 %
TV52,7 %2,8 %816 00056 %
Kutonen2,3 %2,2 %605 00042 %
Frii1,8 %1,7 %567 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
TLC0,8 %0,8 %388 00027 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %1 053 00072 %
STAR Channel2,8 %2,4 %716 00049 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %569 00039 %
Disney Finland5,6 %4,4 %866 00060 %
Music TV0,1 %0,1 %74 0005 %
Muut4,0 %3,1 %675 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 413 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.