Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %26,8 %1 699 00071 %
Yle TV213,9 %10,9 %1 713 00072 %
Yle Teema2,7 %2,8 %1 111 00047 %
Yle Fem1,0 %1,1 %763 00032 %
Yle yhteensä46,0 %41,6 %1 942 00082 %
MTV313,9 %18,9 %1 750 00074 %
Sub3,4 %4,7 %1 371 00058 %
AVA1,3 %1,5 %903 00038 %
C More Total1,3 %0,9 %241 00010 %
MTV yhteensä19,9 %26,0 %1 906 00080 %
Nelonen7,1 %7,6 %1 688 00071 %
Jim3,0 %3,2 %1 171 00049 %
Liv1,5 %1,3 %901 00038 %
Hero1,4 %1,7 %804 00034 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %147 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,7 %1 805 00076 %
TV52,4 %2,6 %1 116 00047 %
Kutonen2,9 %2,9 %852 00036 %
Frii1,0 %1,0 %617 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %88 0004 %
TLC0,4 %0,5 %564 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,7 %1 400 00059 %
STAR Channel2,7 %2,1 %987 00041 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %834 00035 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 223 00051 %
Music TV0,4 %0,2 %166 0007 %
Muut5,3 %4,6 %1 025 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 103 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.