Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,5 %38,1 %1 069 00096 %
Yle TV210,9 %7,0 %948 00085 %
Yle Teema2,5 %2,7 %760 00068 %
Yle Fem1,4 %1,7 %615 00055 %
Yle yhteensä56,3 %49,6 %1 077 00096 %
MTV318,8 %26,0 %1 014 00091 %
Sub1,4 %1,9 %646 00058 %
AVA1,4 %1,3 %507 00045 %
C More Total1,1 %0,7 %126 00011 %
MTV yhteensä22,7 %29,9 %1 028 00092 %
Nelonen4,6 %4,8 %885 00079 %
Jim2,0 %2,6 %627 00056 %
Liv1,5 %1,5 %531 00048 %
Hero0,9 %1,2 %384 00034 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %46 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,4 %962 00086 %
TV50,9 %1,0 %567 00051 %
Kutonen0,8 %0,8 %378 00034 %
Frii1,1 %1,2 %355 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %27 0002 %
TLC0,4 %0,4 %316 00028 %
Warner Bros. Discovery4,5 %4,2 %711 00064 %
STAR Channel1,3 %1,1 %456 00041 %
National Geographic Channel1,9 %1,1 %382 00034 %
Disney Finland3,2 %2,2 %572 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %27 0002 %
Muut3,9 %3,5 %558 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 081 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.