Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 667 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %27,4 %3 649 00070 %
Yle TV212,5 %8,9 %3 646 00070 %
Yle Teema2,5 %2,5 %2 213 00042 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 643 00031 %
Yle yhteensä45,7 %40,2 %4 281 00082 %
MTV316,8 %22,5 %3 829 00073 %
Sub3,2 %4,1 %2 690 00051 %
AVA1,8 %1,9 %1 972 00038 %
C More Total1,0 %0,6 %477 0009 %
MTV yhteensä22,8 %29,2 %4 168 00080 %
Nelonen7,6 %8,1 %3 593 00069 %
Jim2,9 %3,1 %2 332 00045 %
Liv2,5 %2,5 %2 015 00039 %
Hero1,3 %1,6 %1 509 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %275 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %15,7 %3 963 00076 %
TV52,1 %2,3 %2 201 00042 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 511 00029 %
Frii1,3 %1,3 %1 245 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %141 0003 %
TLC0,8 %0,8 %1 096 00021 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %2 919 00056 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 913 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 472 00028 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 397 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %277 0005 %
Muut4,5 %3,8 %1 866 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 667 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.