Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %26,3 %1 781 00069 %
Yle TV214,2 %10,9 %1 860 00072 %
Yle Teema2,7 %2,7 %1 140 00044 %
Yle Fem1,1 %1,3 %809 00031 %
Yle yhteensä45,7 %41,2 %2 111 00082 %
MTV313,6 %18,5 %1 846 00072 %
Sub3,6 %4,9 %1 437 00056 %
AVA1,3 %1,5 %928 00036 %
C More Total1,3 %0,9 %265 00010 %
MTV yhteensä19,8 %25,8 %2 032 00079 %
Nelonen7,5 %8,0 %1 811 00070 %
Jim3,0 %3,3 %1 191 00046 %
Liv1,5 %1,3 %918 00036 %
Hero1,4 %1,7 %815 00032 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %163 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,1 %1 932 00075 %
TV52,4 %2,6 %1 147 00045 %
Kutonen2,9 %2,9 %885 00034 %
Frii1,0 %0,9 %623 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %91 0004 %
TLC0,4 %0,5 %573 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,7 %1 451 00056 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 049 00041 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %857 00033 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 300 00051 %
Music TV0,4 %0,2 %169 0007 %
Muut5,6 %4,8 %1 061 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.