Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,9 %1 842 00072 %
Yle TV211,5 %9,1 %1 924 00075 %
Yle Teema2,0 %2,0 %1 084 00042 %
Yle Fem1,2 %1,4 %860 00033 %
Yle yhteensä44,4 %39,6 %2 104 00082 %
MTV312,6 %16,0 %1 878 00073 %
Sub3,7 %5,3 %1 462 00057 %
AVA1,3 %1,5 %933 00036 %
C More Total1,0 %0,8 %256 00010 %
MTV yhteensä18,6 %23,5 %2 026 00079 %
Nelonen8,6 %9,4 %1 826 00071 %
Jim2,6 %2,2 %1 200 00047 %
Liv1,5 %1,6 %940 00037 %
Hero2,3 %2,8 %958 00037 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %178 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %16,7 %2 003 00078 %
TV53,0 %3,8 %1 256 00049 %
Kutonen2,9 %3,2 %948 00037 %
Frii1,1 %1,0 %743 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %104 0004 %
TLC0,3 %0,3 %580 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,8 %1 591 00062 %
STAR Channel3,1 %2,6 %1 070 00042 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %875 00034 %
Disney Finland6,3 %4,9 %1 292 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %128 0005 %
Muut6,7 %6,3 %1 083 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 297 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.