Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %28,9 %1 824 00071 %
Yle TV214,7 %12,8 %1 946 00076 %
Yle Teema3,7 %2,6 %1 149 00045 %
Yle Fem1,0 %1,1 %1 009 00039 %
Yle yhteensä46,9 %45,4 %2 102 00082 %
MTV39,3 %11,8 %1 839 00072 %
Sub3,1 %3,4 %1 454 00057 %
AVA1,3 %1,2 %938 00037 %
C More Total2,2 %1,2 %294 00011 %
MTV yhteensä15,9 %17,6 %1 973 00077 %
Nelonen8,7 %9,1 %1 776 00069 %
Jim2,7 %3,0 %1 232 00048 %
Liv2,0 %1,9 %1 063 00041 %
Hero1,8 %2,3 %957 00037 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %207 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %17,7 %1 923 00075 %
TV52,7 %2,9 %1 294 00050 %
Kutonen2,6 %3,2 %1 047 00041 %
Frii1,3 %1,4 %782 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0003 %
TLC0,5 %0,5 %599 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,6 %1 587 00062 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 154 00045 %
National Geographic Channel3,6 %2,0 %974 00038 %
Disney Finland6,0 %4,2 %1 383 00054 %
Music TV0,5 %0,3 %148 0006 %
Muut6,6 %6,2 %1 172 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 226 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.