Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %31,7 %1 850 00075 %
Yle TV211,7 %9,5 %1 858 00075 %
Yle Teema3,6 %2,7 %1 165 00047 %
Yle Fem1,3 %1,2 %1 030 00042 %
Yle yhteensä48,7 %45,2 %2 082 00084 %
MTV312,0 %14,9 %1 899 00077 %
Sub2,4 %2,5 %1 270 00051 %
AVA2,4 %2,4 %1 024 00041 %
C More Total1,3 %0,7 %239 00010 %
MTV yhteensä18,2 %20,5 %2 015 00081 %
Nelonen7,4 %7,7 %1 713 00069 %
Jim3,0 %3,4 %1 178 00048 %
Liv3,9 %3,7 %1 171 00047 %
Hero1,7 %2,1 %901 00036 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %139 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %17,6 %1 909 00077 %
TV52,8 %3,1 %1 204 00049 %
Kutonen0,9 %1,2 %777 00031 %
Frii2,1 %2,1 %788 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
TLC1,2 %1,1 %662 00027 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,7 %1 560 00063 %
STAR Channel2,4 %2,5 %939 00038 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %754 00030 %
Disney Finland4,0 %3,7 %1 155 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %108 0004 %
Muut5,0 %5,4 %1 037 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 192 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.