Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %30,7 %1 886 00076 %
Yle TV210,1 %7,9 %1 803 00073 %
Yle Teema2,6 %3,0 %1 137 00046 %
Yle Fem1,3 %1,8 %908 00037 %
Yle yhteensä47,4 %43,4 %2 092 00084 %
MTV312,1 %15,9 %1 823 00073 %
Sub3,1 %3,5 %1 320 00053 %
AVA2,3 %1,9 %972 00039 %
C More Total1,7 %0,5 %237 00010 %
MTV yhteensä19,3 %21,7 %2 006 00081 %
Nelonen9,6 %12,4 %1 790 00072 %
Jim2,8 %2,9 %1 165 00047 %
Liv3,5 %3,6 %1 168 00047 %
Hero1,5 %1,9 %808 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %139 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,3 %1 965 00079 %
TV52,0 %1,9 %1 137 00046 %
Kutonen1,1 %1,1 %842 00034 %
Frii2,0 %2,1 %722 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %52 0002 %
TLC1,1 %0,9 %627 00025 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,4 %1 506 00061 %
STAR Channel2,4 %1,8 %912 00037 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %713 00029 %
Disney Finland4,2 %3,4 %1 178 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %112 0005 %
Muut4,1 %3,7 %903 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 226 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.