Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %34,4 %1 845 00074 %
Yle TV213,2 %7,9 %1 814 00073 %
Yle Teema1,8 %1,8 %968 00039 %
Yle Fem0,8 %1,0 %778 00031 %
Yle yhteensä50,5 %45,1 %2 050 00082 %
MTV314,6 %17,8 %1 856 00075 %
Sub2,7 %3,2 %1 285 00052 %
AVA2,2 %1,9 %950 00038 %
C More Total0,7 %0,4 %171 0007 %
MTV yhteensä20,3 %23,4 %1 985 00080 %
Nelonen8,8 %11,2 %1 727 00069 %
Jim2,1 %2,1 %1 070 00043 %
Liv3,7 %3,8 %1 157 00047 %
Hero1,5 %2,0 %749 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %97 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,5 %1 897 00076 %
TV51,9 %2,0 %1 100 00044 %
Kutonen0,7 %0,7 %705 00028 %
Frii1,5 %1,6 %665 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0002 %
TLC1,2 %1,0 %633 00025 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,5 %1 464 00059 %
STAR Channel2,4 %2,2 %863 00035 %
National Geographic Channel1,3 %1,2 %644 00026 %
Disney Finland3,7 %3,4 %1 095 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %104 0004 %
Muut3,1 %2,9 %861 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.