Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %32,5 %1 276 00088 %
Yle TV212,1 %8,1 %1 200 00083 %
Yle Teema2,3 %2,4 %840 00058 %
Yle Fem0,9 %0,9 %624 00043 %
Yle yhteensä48,0 %44,0 %1 320 00092 %
MTV312,3 %15,0 %1 269 00088 %
Sub2,8 %2,9 %929 00064 %
AVA1,9 %1,7 %745 00052 %
C More Total0,8 %0,6 %155 00011 %
MTV yhteensä17,7 %20,2 %1 293 00090 %
Nelonen9,0 %11,3 %1 156 00080 %
Jim1,9 %2,0 %818 00057 %
Liv3,0 %3,4 %839 00058 %
Hero2,1 %3,0 %653 00045 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %90 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,4 %1 264 00088 %
TV52,2 %2,3 %845 00059 %
Kutonen2,2 %1,8 %707 00049 %
Frii1,6 %1,7 %581 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %62 0004 %
TLC0,6 %0,6 %431 00030 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,9 %1 058 00073 %
STAR Channel2,9 %2,6 %690 00048 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %642 00045 %
Disney Finland5,9 %4,7 %866 00060 %
Music TV0,2 %0,1 %48 0003 %
Muut4,4 %3,8 %700 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 369 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.