Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %31,8 %1 715 00072 %
Yle TV215,2 %8,0 %1 684 00070 %
Yle Teema1,9 %2,2 %1 061 00044 %
Yle Fem0,8 %0,8 %756 00032 %
Yle yhteensä48,5 %42,9 %1 914 00080 %
MTV311,8 %15,4 %1 760 00073 %
Sub3,2 %3,5 %1 338 00056 %
AVA1,2 %1,1 %897 00037 %
C More Total1,3 %0,9 %234 00010 %
MTV yhteensä17,5 %20,9 %1 885 00079 %
Nelonen8,8 %11,3 %1 716 00072 %
Jim2,7 %2,8 %1 129 00047 %
Liv1,6 %2,1 %950 00040 %
Hero1,5 %2,4 %809 00034 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %172 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,8 %1 878 00078 %
TV52,0 %2,1 %1 165 00049 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 010 00042 %
Frii1,0 %1,0 %745 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %93 0004 %
TLC0,4 %0,4 %556 00023 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %1 507 00063 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 028 00043 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %847 00035 %
Disney Finland5,7 %4,7 %1 259 00053 %
Music TV0,5 %0,3 %133 0006 %
Muut5,6 %5,0 %1 076 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.