Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %27,5 %1 700 00071 %
Yle TV214,4 %9,1 %1 709 00071 %
Yle Teema2,0 %2,3 %1 014 00042 %
Yle Fem0,7 %0,8 %762 00032 %
Yle yhteensä45,6 %39,7 %1 889 00079 %
MTV315,4 %22,0 %1 840 00077 %
Sub3,4 %3,7 %1 318 00055 %
AVA0,9 %0,7 %826 00034 %
C More Total1,4 %0,9 %248 00010 %
MTV yhteensä21,0 %27,3 %1 946 00081 %
Nelonen7,0 %8,8 %1 680 00070 %
Jim2,5 %2,4 %1 073 00045 %
Liv1,5 %1,6 %1 014 00042 %
Hero1,3 %1,9 %796 00033 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,1 %173 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,7 %1 810 00076 %
TV52,2 %2,3 %1 124 00047 %
Kutonen2,2 %1,9 %958 00040 %
Frii1,1 %1,0 %698 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0003 %
TLC0,3 %0,3 %510 00021 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,4 %1 474 00062 %
STAR Channel2,9 %2,6 %999 00042 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %878 00037 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 233 00051 %
Music TV0,4 %0,2 %123 0005 %
Muut5,5 %4,6 %1 006 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 111 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.