Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %11,2 %860 00063 %
Yle TV212,9 %9,0 %945 00069 %
Yle Teema1,0 %0,8 %345 00025 %
Yle Fem0,6 %0,7 %258 00019 %
Yle yhteensä25,0 %21,8 %1 069 00078 %
MTV319,4 %25,4 %1 061 00077 %
Sub5,5 %5,7 %735 00054 %
AVA1,9 %1,7 %463 00034 %
C More Total1,7 %0,8 %108 0008 %
MTV yhteensä28,5 %33,7 %1 159 00085 %
Nelonen12,5 %14,0 %1 002 00073 %
Jim3,3 %3,0 %576 00042 %
Liv4,2 %3,5 %578 00042 %
Hero1,8 %2,2 %383 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %104 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %23,9 %1 072 00078 %
TV53,7 %3,6 %606 00044 %
Kutonen2,5 %2,3 %424 00031 %
Frii1,3 %1,1 %297 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %30 0002 %
TLC1,8 %1,2 %307 00022 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,0 %807 00059 %
STAR Channel5,5 %5,0 %554 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %396 00029 %
Disney Finland8,8 %7,4 %689 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %89 0007 %
Muut4,5 %3,9 %427 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.