Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %12,8 %859 00063 %
Yle TV212,7 %8,6 %917 00067 %
Yle Teema1,6 %1,6 %395 00029 %
Yle Fem0,5 %0,4 %257 00019 %
Yle yhteensä26,6 %23,4 %1 079 00079 %
MTV313,0 %15,5 %998 00073 %
Sub6,1 %6,8 %745 00054 %
AVA2,7 %2,6 %477 00035 %
C More Total1,5 %0,5 %105 0008 %
MTV yhteensä23,3 %25,4 %1 100 00080 %
Nelonen15,0 %18,2 %1 014 00074 %
Jim4,8 %4,9 %625 00046 %
Liv4,0 %3,9 %491 00036 %
Hero1,8 %2,3 %388 00028 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,5 %110 0008 %
Nelonen Media yhteensä26,8 %30,8 %1 096 00080 %
TV53,5 %3,4 %616 00045 %
Kutonen2,4 %2,3 %479 00035 %
Frii1,1 %0,7 %332 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %47 0003 %
TLC1,8 %1,2 %310 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,1 %837 00061 %
STAR Channel5,2 %4,9 %605 00044 %
National Geographic Channel2,3 %2,0 %398 00029 %
Disney Finland7,4 %6,8 %734 00054 %
Music TV0,8 %0,6 %121 0009 %
Muut5,6 %4,8 %459 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 227 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.