Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %10,5 %904 00066 %
Yle TV212,6 %12,0 %983 00072 %
Yle Teema2,0 %2,3 %482 00035 %
Yle Fem0,7 %0,9 %350 00026 %
Yle yhteensä25,9 %25,7 %1 145 00084 %
MTV310,6 %12,4 %938 00069 %
Sub6,8 %7,7 %780 00057 %
AVA2,3 %2,2 %486 00036 %
C More Total2,3 %0,7 %145 00011 %
MTV yhteensä22,0 %23,1 %1 090 00080 %
Nelonen15,4 %19,4 %987 00072 %
Jim4,8 %4,6 %633 00046 %
Liv3,5 %3,6 %531 00039 %
Hero1,6 %2,0 %352 00026 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,6 %118 0009 %
Nelonen Media yhteensä26,2 %31,1 %1 076 00079 %
TV53,5 %3,3 %608 00045 %
Kutonen3,3 %3,2 %532 00039 %
Frii1,3 %1,1 %296 00022 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %36 0003 %
TLC1,2 %0,9 %302 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,9 %796 00058 %
STAR Channel5,1 %3,4 %635 00047 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %405 00030 %
Disney Finland8,6 %5,7 %740 00054 %
Music TV0,6 %0,4 %96 0007 %
Muut6,5 %5,1 %453 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.