Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %27,7 %1 759 00073 %
Yle TV212,8 %11,9 %1 765 00074 %
Yle Teema2,8 %3,0 %1 220 00051 %
Yle Fem1,1 %1,6 %954 00040 %
Yle yhteensä45,4 %44,1 %1 971 00082 %
MTV39,7 %12,9 %1 759 00073 %
Sub4,1 %4,9 %1 409 00059 %
AVA1,3 %1,1 %873 00036 %
C More Total2,3 %1,0 %271 00011 %
MTV yhteensä17,4 %19,8 %1 902 00079 %
Nelonen9,3 %11,9 %1 709 00071 %
Jim2,9 %2,8 %1 228 00051 %
Liv1,6 %1,9 %1 012 00042 %
Hero1,3 %1,7 %838 00035 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,2 %186 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,5 %1 860 00078 %
TV52,1 %1,9 %1 150 00048 %
Kutonen2,8 %2,5 %1 116 00047 %
Frii1,2 %1,3 %754 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %81 0003 %
TLC0,4 %0,3 %547 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,8 %1 495 00062 %
STAR Channel3,1 %2,1 %1 098 00046 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %925 00039 %
Disney Finland6,6 %4,5 %1 330 00056 %
Music TV0,4 %0,2 %115 0005 %
Muut6,4 %4,9 %1 085 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 120 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.